Eerste reisdagen. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nicole Zuilen - WaarBenJij.nu Eerste reisdagen. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nicole Zuilen - WaarBenJij.nu

Eerste reisdagen.

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag1: Ja ja het was dan eindelijk zover, we gaan naar Kaapstad voor 2,5 maand. We hebben eerst verzameld op het vliegveld en daarna afscheid van elkaar genomen. Allemaal knuffels en kusjes werden er uitgedeeld, door ons en de ouders. Daarna was het inchecken en het vliegtuig in. In het vliegtuig konden we zelf allemaal films, spelletjes en series uitkiezen om te kijken. We zaten ook in een vierkantje dus hebben we lekker kunnen kletsen en de snoepjes op kunnen eten.
De laatste uurtjes in het vliegtuig waren niet meer zo leuk als de eerste, maar dat is eigenlijk ook wel normaal na 11 en een half uur vliegen en alleen maar zitten.
Eenmaal in Kaapstad geland gingen we met een busje naar een bed&breakfast hotel om te overnachten dat net iets buiten Kaapstad lag. We waren allemaal wat aan de vermoeide kant, dus gingen we lekker douchen en slapen.
Dag 2: Toen iedereen wakker was geworden door de wekker, riep Miriam opeens vanaf de wc dat ze de Tafelberg zag. We gingen toen meteen op het balkon staan en kijken/foto’s maken, want dat was wel echt een heel mooi plaatjes om te zien!
Daarna hebben we de koffers allemaal ingepakt en zijn we gezellig met Hans&Joke beneden gaan ontbijten. Daarna hebben we de koffers naar beneden gehaald. Ondertussen waren Hanneke&Hans ook aangekomen, want Amber en Miriam gingen met hun mee vanaf hier. We hebben toen eerst allemaal betaald en de koffers ingelanden en daarna hebben we even afscheid genomen. Toen Miriam en Amber weg waren gingen wij ook weer. We hebben wel eerst nog de boodschappen gedaan voor deze eerste week. Het ging eigenlijk nog best goed, ondanks dat het de eerste keer voor ons beide was in een vreemd land. We hadden wel heel veel boodschappen en het paste allemaal nog maar net in de auto.
Daarna gingen we dan rijden op weg naar Nieuwoudtville. Onderweg zijn we nog wel een aantal keer gestopt. Zo zijn we gestopt om een tosti te gaan eten (ons middag eten), een ijsje te eten en om een Afrikaanse sim-kaart voor ons te kopen.
Eenmaal in Nieuwoudtville aangekomen werden we als familie ontvangen. Eerst kregen we een rondleiding door ons toekomstige huisje. Daarna hebben we alle spullen uit de auto geladen en in het huisje neergezet. We werden ook nog uitgenodigd om te komen eten bij de mensen en Hans&Joke kwamen ook. Daarna hebben we het huisje ingericht en de kamers verdeeld.
Rond 19.00 uur gingen we eten bij de andere mensen in het grote gasthuis en met Hans&Joke. Het eten was erg lekker, maar wel veel. Na het eten hebben we nog wat nagepraat en zijn we weer lekker naar ons huisje gegaan.
In het huisje hebben we nog even wat gezeten en gedaan. Daarna gingen we lekker slapen, want morgen was het alweer wat vroeger op. We gingen morgen namelijk op bezoek bij de scholen.