Een lekker weekje. - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Nicole Zuilen - WaarBenJij.nu Een lekker weekje. - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Nicole Zuilen - WaarBenJij.nu

Een lekker weekje.

Blijf op de hoogte en volg Nicole

09 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Nieuwoudtville

Hoi Allemaal,
Mijn verslagje van de hele week ;) Veel leesplezier.

Maandag. Het was weer vroeg op, want het was weer tijd voor stage!! Op school begonnen ze na de vergadering met een bijeenkomst voor alle kinderen en leerkrachten. Dit doen ze elke maandag zodat ze de kinderen nieuwe moed voor een nieuwe week toespreken. Hierbij word vooral verteld aan ze dat ze weer goed hun best moeten doen, want het is een nieuwe week!! Ook gaat het hier anders met de verjaardagen. Bij zo'n bijeenkomst word er gevraagd wie er allemaal deze week jarig zijn en dan moeten ze staan. Daarna krijgen ze een verjaars toespraak en dan kunnen ze weer zitten. Het is dus niet zo uitgebreid als bij ons in Nederland.
Vandaag was ik de hele dag bij graad 1 ik heb daar geholpen en de kinderen begeleid. Vandaag waren we zoals normaal om 13.30 klaar met school.
Thuis heb ik niet veel gedaan en lekker een beetje gerelaxt.

Dinsdag. Vandaag was het eigenlijk een beetje zo'n dag als gisteren, alleen vandaag was er dus heen bijeenkomst meer dat is echt alleen op maandag. Wel heb ik vandaag een tel les gegeven in graad 1 en die ging ook nog aardig goed. De taal was soms nog een klein probleempje, maar over het algemeen ging het goed!!
om 13.30 uur was de school uit en ging ik weer gezellig met Silvie naar huis.
Thuis heb ik vandaag ook weer niet veel gedaan, maar ik had wel mijn boek uitgelezen!!

Woensdag. Vandaag was het een beetje een andere dag als anders op stage, want de kinderen waren baie vroeg uit. Wel begonnen we de dag gewoon zoals normaal en was ik weer bij graad 1 te vinden. Om 10.00 uur was de school dus al vroeg uit. Dit was omdat de leerkrachten naar een bijscholing moesten in Calvinia (het volgende dorp). Ik hoefde alleen niet mee dus ik was ook lekker vroeg klaar.
Omdat Maaike en ik vandaag zo vroeg klaar waren met stage zijn we vandaag maar met Hans&Joke boodschappen gaan doen in Vredendal. Dit was erg gezellig en we hadden alle spullen weer in huis uiteindelijk! Ook hadden Maaike en ik een bal gekocht zodat we daarmee nog een beetje konden gaan 'sporten' ;)

Donderdag. Vandaag was Oma Greet jarig!! Vandaag heb ik op stage met een aantal graad 7 kinderen 2 keer een Nederlandse vlag geschilderd, dit is voor als de Nederlandse onderwijzers (over 2 weken) komen voor 1 weekje. Ook waren er een aantal Franse mensen vandaag op school om wat dingen van de school te filmen. Waarvoor het precies was weet ik niet.
Ook heb ik vandaag veel foto's van de school en de kinderen gemaakt. De kinderen vinden het hier helemaal geweldig om op de foto te gaan!!
's Middags ben ik naar graad 7 gegaan, want daar stond geen docent voor de klas en heb ik wat Engels gedaan en nog even lekker met ze buiten gesport. Zo hebben we bijvoorbeeld Basketbal gedaan,daar deed ik ook aan mee, en rugby, maar aan rugby heb ik maar niet aan mee gedaan!
Toen ik thuis was heb ik meteen oma gebeld voor haar verjaardag, want dat kan ik toch niet missen!! Ze vond het erg leuk dat ik had gebeld en ik vond het ook wel leuk om haar even gehoord te hebben. Daarna heb ik mijn Kunst les voor morgen (voor graad 4) voorbereid, want mevr. Baard vroeg vandaag opeens of ik morgen bij haar in de klas een Kunst les wil gaan geven. Voor de rest was het weer een rustig dagje.

Vrijdag. Vandaag ben ik de dag in graad 1 begonnen met het vak LO. Hierbij hebben we lekker veel gesprongen en gedanst enzo. Na de eerste pauze ben ik naar graad 4 gegaan en daar ben ik tot het einde van de dag gebleven. In graad 4 heb ik mijn Kunst les gegeven. Ik heb toen met de kinderen een monster boekenlegger gemaakt. De kinderen en mevr. Baard vonden het helemaal geweldig en hadden erg genoten. Ook vond ik zelf de les erg goed gaan en heb er ook van genoten!!
Thuis gingen we nog even langs Hans&Joke en hebben daar nog even gezellig gekletst. Ook hebben we een datum (14-3-2014 tot 17-3-2014) geprikt voor de Safari. Hier heb ik echt baie veel zin in en kijk er erg naar uit!!! Ook hadden we nog wat boeken en films te leen gekregen van Joke zodat we weer wat kunnen gaan lezen :)

Zaterdag. Hebben we lekker kunnen uitslapen. Rond 10.00 uur waren we bij Hans&Joke, want we gingen vandaag weer een mooie wandeling maken in de oorlogskloof. Alleen gingen we nu wandelen aan de andere kant van de oorlogskloof. Dit was aan de kant van de rand van het plateau. Je kon dus ook op bepaalde punten goed naar beneden kijken en dan zag je de weg die we altijd naar Vredendal rijden zien. Aan deze kant was het allemaal net was groener en meer geklauter. Dat vond ik geen probleem en het uitzicht was weer baie prachtig!!! Wel wilde we daar Bavianen gaan zien, maar met het wandelen zijn we ze niet tegen gekomen.
Toen we terug gingen rijden naar huis rende er opeens een Baviaan over de weg en daarna zagen we er nog veel meer. Het was dus snel de camera erbij pakken en veel foto's maken!! Ook gingen we nog op een bepaald put stil staan waar je niet alleen de Bavianen goed kon zien, maar je kon daar ook goed de rand van het plateau zien. Het was echt gaaf om de Baviannen van zo dichtbij te kunnen zien!! Ook hadden we nog een aantal stekels van een stekelvarken gevonden en natuurlijk meegenomen!! ;)
Eenmaal thuis hebben we even uitgerust en 's avonds zijn we weer naar Hans&Joke gegaan. We waren namelijk uitgenodigd om pannenkoeken te komen eten. Ook Chris en Margie waren er gezellig bij. Na het eten hebben we nog met z'n 4en allemaal spelletjes gespeeld. Het was echt een baie gezellige avond.

Zondag. Vandaag was het eigenlijk een rustdagje. Dus hebben we ook niet veel gedaan. We wilde Maaike en ik een keer naar het zwembad, maar toen we daar aankwamen was het gesloten dus dat was wel even erg balen!! Verder hebben we ook nog even geskyped met de andere meiden wat gezellig was. Het was een lekker rustig dagje.

  • 09 Februari 2014 - 21:02

    Henny:

    Wat een heerlijk weer hebben jullie daar....mooie natuur en leuke avonturen......super hoor!!!
    En wat hebben ze mooie "monsters" gemaakt!. Ga zo door!!

  • 10 Februari 2014 - 13:13

    Ria Duijst:

    Wat schrijf je een leuk verslag , ik geniet er van , wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt.
    En dat je begeleiding zo goed is.
    Erg leuk ook dat jullie in het weekend zulke bijzondere uitstapjes doen , fijne nieuwe week. XXX

  • 10 Februari 2014 - 23:57

    Hans Vos:

    Hoi Nicole;

    Weer met zeer veel plezier je verslag gelezen. En de fotootjes bekeken.
    Jij doet bijzondere ervaringen op, elke dag weer. Tussen bijzondere mensen bovendien.

    Ben wel benieuwd wat je met dat stekelhaar hebt gedaan....?!!!?

    Groet, Hans




  • 16 Februari 2014 - 12:11

    Opa En Oma Van Zuilen:

    Leuk om de bavianen te zien. wij hebben de site van de safari van je vader gekregen en het ziet er erg leuk uit. wij hopen dat je er veel plezier zult hebben.
    kusjes opa en oma

  • 17 Februari 2014 - 00:48

    Margaret:

    Leuk verslag! Fijn zeg dat zowel de stage als het verblijf zo goed bevallen! Jullie doen echt leuke dingen.
    Nog heel veel plezier gewenst!!

    Groetjes Margaret,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 7009

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 02 April 2014

Stage in Zuid Afrika

Landen bezocht: