Een rustig weekendje. - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Nicole Zuilen - WaarBenJij.nu Een rustig weekendje. - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Nicole Zuilen - WaarBenJij.nu

Een rustig weekendje.

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Nieuwoudtville

Hallo lieve lezers,

Zaterdag. Vandaag konden we niet heel lang uitslapen, want om 9.30 uur moesten we alweer klaar staan. We gingen vandaag met Eduard mee. Hij wilde ons een aantal plekken buiten Nieuwoudtville laten zien. Toen hij er was en wij klaar waren gingen we als eerste naar de waterval. Alleen zat er geen water in de waterval. Wel was het een baie mooie plek en had je een prachtig uitzicht! Toen we daar waren zagen we ook baie veel Bavianen aan de andere kant van de waterval op de rand zitten. Ze waren deze keer nog dichterbij als de vorige keer. Het was echt mooi om te zien en er zaten ook een aantal hele kleintjes tussen. Het was een mooi gezicht. Na de waterval gingen we verder naar de punt van het plateau. Je kon hier heel mooi ver kijken vanaf de rand van het plateau waar we op zitten! Daarna gingen we naar de boerderij van zijn broer, want daar waren koeien en een dam. Onderweg zagen we ook dassies, bavianen en struisvogels en nog veel meer dieren. Toen we bij de boerderij waren liet hij ons de koeien zien alsof wij die nog nooit hadden gezien, maar ze zijn hier wel een klein beetje anders als bij ons in Nederland. Daarna heeft hij ons naar huis gebracht. Het waren leuke en mooie plekken die hij ons heeft laten zien. In de middag zijn we even lekker gaan zwemmen in de (zelfgemaakte) dam van Mandy. Dit was echt baie lekker en had ik echt even nodig!! Daarna zijn we weer terug naar het huisje gegaan en heb ik door Kathy even met Opa Jan&Oma Henny kunnen skypen. Dit was wel erg leuk om even gedaan te hebben en hun weer even gezien te hebben!! Daarna gingen we lekker eten. Na het eten gingen we naar Joke, want die was nu alleen thuis. Hans die haalt môre namelijk de Nederlandse onderwijzers op van Kaapstad. We hebben toen lekker gepraat en spelletjes gespeeld. Het was baie gezellig!

Zondag. Vandaag hebben we lekker een rust dagje gehouden. We hebben eerst lekker lang uitgeslapen met daaropvolgend een lekker ontbijtje. Daarna heb ik nog wat kleren gewassen en heeft Maaike met haar Oma geskyped, want die was vandaag jarig! Daarna zijn we naar het zwembad gefietst om te kijken of het al klaar was, maar het was dicht. Dus heb ik Willem gebeld, maar hij zij dat het leeg was, wel schoon en dat het môre voordat wij er zijn vol is en er een goedje in zit dus ik ben benieuwd! Daarna zijn we naar huis gefietst en hebben we middag gegeten en even lekker op de computer gezeten. Daarna zijn we weer langs Joke gegaan en kregen we te horen dat de Nederlandse onderwijzers pas môre aankomen, want ze hadden de tussenstop in Dubai niet gehaald. Dit was natuurlijk vervelend nieuws voor iedereen, maar het komt goed. We zijn ook nog met zijn 3en naar Ben gegaan en hebben aan hem gevraagd of hij het erg vind om môre ook te willen rijden, want Hans is er môre nog niet. Gelukkig was dit geen probleem! :) Ook hebben we nog gezellig wat gepraat. Daarna zijn we naar huis gelopen en zijn we gaan eten. Na het eten hebben we de boel weer terug verbouwd en de afwas gedaan. Na de verbouwing en de afwas hebben we lekker rustig aan gedaan.

Het was een lekker rustig weekendje!
Soen Nicole

• 23 Februari 2014 - 19:34

Shoko:

Hoi Nicole!

Het is superleuk om jouw verhalen te lezen. Wat een belevenissen allemaal zeg! Heel veel plezier en succes daar nog!

Liefs,

Shoko

• 23 Februari 2014 - 20:08

Henny:

Wat een mooie foto's weer en jullie zien er goed uit op de" lieftallige" en knappe foto!!! :-)