Een warm weekje!! - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Nicole Zuilen - WaarBenJij.nu Een warm weekje!! - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Nicole Zuilen - WaarBenJij.nu

Een warm weekje!!

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Nieuwoudtville

Hoi lezers,
Deze week was weer vol verassingen en avonturen.

Maandag. Vandaag begon de stage weer en de dag was hetzelfde als normaal. Wel was Silvie later met het ophalen van mij, want ik moest schijnbaar al om 7.00 uur op de atletiekbaan staan, maar dat was ze vergeten te zeggen. Dus ik heb afgesproken dat ik dat môre ga doen. Eenmaal op school was het normaal. Toen de bel ging ben ik met 2 groepjes aan de slag gegaan met het leren schrijven. Bij het 1e groepje ging het helaas niet zo heel goed, maar bij het 2e groepje dan weer wel. Dus zo erg was het nog niet. Nadat ik allebei de groepjes had gedaan ging ik bij graad 2 kijken. Maar wat een mega klas. Het was een klas van 63 kinderen en ik vind het echt baie knap hoe die leerkracht alle kinderen stil te krijgen, mij was het niet gelukt. Ik heb echt respect voor haar! Na de 2e pauze ben ik maar weer naar graad 1 gegaan en heb daar geholpen. Toen de kinderen weg waren heb ik wat dingen voor môre voorbereid. Om 13.30 was de school uit en ging ik naar huis.
Thuis hebben we niet heel veel gedaan. Wel heb ik ook nog even met thuis geskyped wat wel gezellig was. Mama kraag namelijk een smartphone van papa en die reactie was wel leuk!!

Dinsdag. Vandaag stond ik al om 7.00 uur op de atletiekbaan, omdat ik er gisteren niet was. Hierbij gingen de kinderen nog oefenen voor vrijdag, dan gaan er een aantal kinderen naar Calvinia voor de regionale atletiekwedstrijd. Daarna gingen we naar school en ging de dag weer normaal verder. Toen de bel ging ben ik weer met mijn 2 schrijfgroepjes aan de slag gegaan en vandaag ging het bij beide groepjes al een stukje beter. Toen ik klaar was met de groepjes ben ik naar meneer J.J. Rijk gegaan (directeur) en heb hem voor een opdracht een aantal vragen gesteld. Na de 2e pauze ben ik bij graad 7 gaan zitten, want ze hadden engels en ik wilde wel eens zien hoe dat ging. Ook heb ik kunnen regelen met Gine dat ik môre een wiskunde les kan gaan geven. Om 13.30 uur was de school uit en ging ik weer naar huis. Eenmaal thuis hebben we niet veel gedaan. Wel zijn we nog naar Hans&Joke gegaan en hebben daar gezellig wat gepraat en spelletjes gespeeld. Het was een gezellig avondje!

Woensdag. Toen ik vandaag met de kinderen ging schrijven heb ik eerst 2 jongens apart genomen, want ik kon de hele tijd maar niet tot ze door dringen en door de tip van Hielke ben ik dit gaan proberen. Gelukkig ging het een stuk beter toen ik ze apart had genomen en kon ik ook tot ze doordringen. Dit was niet alleen baie fijn voor mij, maar ook voor de kinderen. Daarna ben ik nog gaan schrijven met de rest van de 2 groepjes (wel apart in 2 groepen!!). In de 1e pauze ben ik ook nog naar de tandarts geweest om te regelen met hem dat hij naar de school kan komen, voor extra ondersteuning bij ons poetsproject dat Maaike en ik op 12 Maart gaan geven op school. Het was een vriendelijke man en wilde ons graag hierbij helpen. Na de pauze ben ik snel naar graad 7 gegaan om mijn wiskunde les te kunnen geven. Helaas waren de kinderen erg druk en ging het daardoor iets minder, maar môre krijg ik nog een kans. Na de 2e pauze ben ik weer naar graad 1 gegaan en daar geholpen. Toen de kinderen weg waren heb ik samen met de leerkracht ene verjaardagskalender gemaakt voor in de klas. Om 13.30 uur was de school uit en ging ik naar huis. Thuis heb ik alles over de tandarts aan Maaike verteld en ging we daarna naar Hans&Joke, want we gingen met Hans even naar het zwembad om te vragen of we weer een zwemles mogen en kunnen geven. Die man (Willem) was erg vriendelijk en stond nu al voor ons klaar als we iets nodig hadden. Ook zijn we daarna nog langs de Rooibosfabriek gegaan en kregen we een korte rondleiding. Het was echt baie leuk om te zien en te ruiken hoe ze dan die rooibos maken!! Daarna reden we nog even langs de ruïnes van Nieuwoudtville. Toen we weer bij Hans&Joke thuis waren hebben we het nog even gehad over Kaapstad en de boodschappen van morgen. Ook kwam mevr. Baard nog even langs en nog een praatje gemaakt. Eenmaal thuis hebben we lekker gegeten en rustig aan gedaan.

Donderdag. Vandaag begon ik de dag niet met het schrijven, maar ben ik de dag begonnen in graad 7 met de wiskunde les. Dit ging echt baie goed en was een leuke les. Ook heb ik uiteindelijk gewoon t/m de 1e pauze mijn wiskunde les mogen geven. De docent zij namelijk laat ze maar verder gaan, ze zijn zo goed aan het werk. Na de pauze ben ik met de schrijf groepjes aan de slag gegaan en dit ging ook lekker! Om 12.30 uur waren de kinderen uit en hebben wij (de leerkrachten) alle nieuwe gordijnen en gordijnrailsen opgehangen. Ik heb bij het laatste geholpen, want ik ben wat langer als de andere. Om 13.30 uur waren we bijna klaar en gingen we môre verder. Eenmaal thuis zijn we snal naar Hans&Joke gegaan, want we gingen boodschappen doen. Nadat we alle boodschappen hadden gehaald zijn we nog lekker gaan eten bij de spear. Dit was erg lekker en ze hadden heerlijk ijs. Op de terugweg gingen we allemaal liedjes zingen en zag ik opeens op de PAS allemaal Bavianen dus hebben we geprobeerd om nog wat foto’s te maken. Thuis hebben we alles uitgepakt en nog even een boekje gelezen.

Vrijdag. Vandaag was het Valentijn en moesten alle leerkrachten in rode en witte kleding komen. Ook gingen er vandaag een stuk of 50 kinderen naar Calvinia voor de grote atletiekwedstrijd. Toen ik net was begonnen met het schrijven met de 2 heren kwam Slivie opeens binnen en vroeg aan mij of ik voor graad R wilde gaan staan, want hin docent was naar Calvinia en er waren nog een stuk of 30 kinderen dus zonder juf en lokaal. Ik ben toen daarvoor gaan staan, maar omdat ik helemaal niets had (we zaten in een ander lokaal) was het was lastig om de kinderen bezig te houden. Uiteindelijk heb ik wat gedanst en gezongen en lekker buiten gaan spelen. Na de 1e pauze heb ik met mevr. Baard geruild zodat ik toch wel mijn valentijnslesje aan graad 4 kon geven. Dit ging goed en de kinderen hebben mooie valentijnskaarten gemaakt met hun handen!! Om 12.00 uur waren de kinderen uit en heb ik nog even geholpen met het ophangen van het laatste gordijn. Daarna moest iedereen naar huis van meneer Rijk. We waren eerder klaar want het was Valentijn en Vrijdag. Eenmaal thuis heb ik wat dingen voor school en stage gedaan en daarna lekker uitgerust. In de avond gingen we naar een romantische picknick in het dorp. Daar hebben we lekker gegeten en een filmpje gekeken. Toen het was afgelopen zijn Maaike en ik naar huis gelopen (het was veilig, want het was aan de andere kant van het dorpje!). Het was een lekker dagje!!

Zaterdag. Vandaag was het erg warm. Het was namelijk vandaag 43 graden. Het was zo warm dat we eigenlijk niets hebben gedaan en alleen maar een beetje in het huisje een boekje hebben gelezen. Helaas gingen onze plannen voor vandaag dus niet door. Wel hebben we Chris nog beterschap gewenst, want hij gaat môre naar Kaapstad voor een heupoperatie. We hadden wat lekkers met een kaart aan hem gegeven wat hij wel leuk vond. Ook hebben we in de avond nog baie lekker pizza besteld en gegeten die een vrouw uit het dorp zelf maakte. Na het eten waren we uitgenodigd om met Marius en Ricus in het hotel rugby te gaan kijken. Dus hebben we dat nog gedaan. Dit was erg gezellig en was een leuk avondje.

Zondag. Vandaag gingen we met Hans&Joke en Ronell&Dieter naar Lambertsbaai.Maar eerst hebben we lekker ontbeten en na het ontbijt hebben we zelf een beetje gewassen. Dit was wel eengrappig gezicht, want we hadden alle gootstenen en (was)bakken vol laten lopen en een sopje gemaakt! Daarna gingen we naar Hans&Joke. Het was ook vandaag weer rond de 43 graden misschien was het zelfs nog wel warmer! Lambertsbaai is een strand met een vogeleiland. We hebben daar eerst wat gegeten en daarna zijn Maaike, Joke en ik naar het vogeleiland gegaan. Dit was een klein eilandje waar baie veel vogels zaten. Ook zaten er baie veel zeehonden, maar konden daar niet baie dichtbij komen. Het was wel mooi om te zien!! Daarna hebben we nog wat gewandeld op het strand wat wel even lekker was. Op de terugweg gingen namen we de weg door de bergen en hadden we ook 2 lifters meegenomen. Dit was wel even grappig en leuk om mee gemaakt te hebben! Eenmaal weer terug hebben we nog wat gedronken en daarna hebben Maaike en ik Tessa nog even uitgelaten. Toen we weer in ons eigen huisje waren hebben we nog wat gegeten en de rest van de avond niet meer veel gedaan.
Het was een verassend weekje en hebben weer veel mooie dingen gezien en leuke dingen meegemaakt!!

Soen Nicole

  • 16 Februari 2014 - 22:02

    Henny:

    Hoi Nicole en Maaike, fijn te horen dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben daar en er wat moois van maken!!

  • 17 Februari 2014 - 18:00

    Ria Duijst:

    Wat gaan de weken snel , maar wat zijn je verslagen leuk.
    heb je nog geen leuke jongen aan de haak geslagen.
    Dat zou pas interessant zijn voor het thuisfront.
    fijne nieuwe week , tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 7019

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 02 April 2014

Stage in Zuid Afrika

Landen bezocht: