Kaapstad en weer terug in Nederland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nicole Zuilen - WaarBenJij.nu Kaapstad en weer terug in Nederland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nicole Zuilen - WaarBenJij.nu

Kaapstad en weer terug in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Nicole

04 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi lieve lezers,
Dit is dan echt mijn laatste verslag van mijn avontuur in Zuid-Afrika.

Zondag. Vandaag moesten we wel wat op tijd opstaan, want we hadden een druk programma voor ons liggen. Na het ontbijt gingen we als eerst naar Simons Town. Dit is het oudste plaatsje van Zuid-Afrika en daar waren ook de pinguins. Er waren er baie en ook een aantal kleintjes, dit was wel mooi om te zien! Daarna gingen we meteen weer verder naar Kirstenbosch. Dit is een botanische tuin waar we zouden middag eten, maar omdat het zo druk was zijn we maar naar het grote winkelcentrum gegaan. Canal Walk. Daar hebben we wat gegeten en daarna ook nog even lekker geshopt. Dit was wel weer even lekker om gedaan te hebben.
Na het shoppen zijn we naar de Signal Hill gereden. Dit is de berg bij de Tafelberg, waarbij je hetzelfde uitzicht hebt als op de Tafelberg alleen niet op de Tafelberg staat. Het was wel een baie mooi uitzicht! Daarna zijn we naar het strand gegaan om naar de zonsondergang te kunnen kijken. Dit ging baie vinnig, maar was ook mooi. Toen de zon eenmaal helemaal onder was gingen we lekker eten in een restaurant waarbij we ook nog uitzicht hadden op het strand. Na het eten zijn we weer terug naar het B&B gegaan, hebben daar nog wat gerommeld en daarna zijn we lekker gaan slapen.

Maandag. Vandaag hadden we weer een lekker vol programma staan. Na het ontbijt gingen we naar het Waterfront, want daar hebben we de tourbus gepakt. We hebben toen baie gezien van de stad. Onze eerste stop was midden in de stad. We hebben daar langs een aantal kraampjes gelopen en nog wat armbandjes gekocht. Toen we de straat hadden gehad hebben we nog door het park gelopen waarin allemaal eekhoorns losliepen en uit je hand konden eten. Daar hebben we ook nog even gezeten. Daarna hebben we de bus weer gepakt en zijn we verder gaan rijden. We zijn toen ook nog gestopt op de Tafelberg (waar de kabelbaan begint) en hebben daar nog wat foto's gemaakt. Toen je daar stond kon je ook heel goed de mega lange rij zien die er stond voor de kabelbaan. Ik was toen echt blij dat ik niet naar boven ging en in die lange rij moest staan. Daarna zijn we weer verder gegaan. Onze volgende stop was bij Camps Bay. Daar hebben we middag gegeten en nog even lekker uitgewaaid op het strand. Toen we weer allemaal fit waren hebben we weer de bus gepakt en naar de laatste halte gegaan, dat was ook helaas alweer de busstation halte. Daar zijn we nog wel naar een leuke overdekte markt geweest waar we allemaal wel wat leuke dingen hadden gekocht. Daarna ook nog naar het grote Waterfront winkelcentrum gegaan. Daar hebben we ook nog lekker geshopt en avond gegeten. Maaike en ik hebben Joke en Hans toen getrakteerd op een lekker avondje en als toetje hadden we nog een verassing. We hadden namelijk geregeld dat ze allebei een bolletje ijs kregen met een kaars erop als bedankje van ons. Dit was een leuke verassing en maakte het eigenlijk wel compleet.
Na het eten zijn we weer terug naar het B&B gegaan en hebben daar al onze inkopen laten zien. Daarna zijn we lekker naar de kamers gegaan en gaan slapen, want morgen is dan de dag dat we weg moeten uit Zuid-Afrika.

Dinsdag. Vandaag was dan echt de allerlaatste dag van het avontuur in Zuid-Afrika. Het was wel gek, want zo eek het totaal niet. We hebben eerst even lekker ontbeten en daarna de koffers ingepakt en even gewogen. Toen dat allemaal klaar was zijn we nog even door het winkelcentrum in de buurt gaan lopen met zijn vieren, want Hans en Joke waren boodschappen halen. We kwamen ze wel tegen aan het einde en hebben we nog met zijn allen een taartje gegeten. Daarna naar het B&B gegaan en hebben daar de kamer opgeruimd en betaald. Toen alles was geregeld gingen we dan echt naar het vliegveld. Onderweg zat ik helemaal ingepakt tussen alle koffers en tassen achter in het bakkie. Dit was wel een grappig gezicht en keken alle mensen mij een beetje raar aan :).
Eenmaal bij het vliegveld aangekomen hebben we de tickets gehaald en daarna ingecheckt. Toen we dat waren hebben we van Joke en Hans afscheid genomen en zijn wij verder gegaan. Het was wel even heel raar om hun de andere kant zien weg te lopen, het klopte op de een of andere manier niet dat ze er toen opeens niet meer waren. Wij gingen ondertussen door de douane. Eenmaal daardoor heen moesten we nog lang wachten en hebben we maar wat in de winkeltjes gekeken, muziek geluisterd enzo. Toen we dan eindelijk konden borden werden we met een busje naar het vliegtuig gebracht en was het zover. Onderweg heb ik wat films gekeken en muziek geluisterd. Het was allemaal wel raar om weg te gaan uit Afrika!
We volgen in de nacht en kwamen op woensdag ochtend om 5.55 uur aan op het vliegveld van Paris. Dit was echt een mega groot vliegveld. Maaike en ik moesten echt goed zoeken naar de weg. De andere meiden hadden begeleiding, want Miriam had een rolstoel gekregen vanwege haar knie. Maaike en ik moesten zelfs met een soort metro naar ons terminaal. Daar moesten we nog een keer lang in de rij staan voor de douane, maar toen we daar eenmaal door waren ging het allemaal wat sneller. Wel hadden we een van de achterste gates, dus was het na de paspoortcontrole nog even lopen. Toen we er eenmaal waren hebben we gewacht op de andere meiden en op het vliegtuig.
Toen we weg konden met het vliegtuig was het maar heel kort vliegen en leek het net of we nog geen kwartier hadden gevlogen en we waren er al.
Eenmaal op Schiphol aangekomen hebben we de koffers opgehaald en daarna door de deuren gelopen. Daar werden we ontvangen door al onze familie en vrienden. We waren weer veilig in Nederland gekomen.
Daarna van iedereen afscheid genomen en lekker naar huis gegaan. Thuis was er ook nog familie die me kwam welkom heten.
De rest van de dag alleen maar mensen weer gezien en gedag gezegd.
Het was leuk en gek om iedereen weer gezien te hebben, maar ik zou het ook geen probleem gevonden hebben als ik weer naar Afrika terug kon.

Het was echt een super mooi avontuur en ik heb er veel van geleerd. Ook heb ik mijzelf ook weer wat beter leren kennen door deze reis.
Ik heb er weer een grote levenservaring bij door alle mensen die mij hierin/hierbij hebben begeleid en geholpen. Ik ben iedereen daar dankbaar voor! En Nieuwoudtville is nog land niet van mij af!!

Tot siens Nicole