SAFARI!!! - Reisverslag uit Upington, Zuid-Afrika van Nicole Zuilen - WaarBenJij.nu SAFARI!!! - Reisverslag uit Upington, Zuid-Afrika van Nicole Zuilen - WaarBenJij.nu

SAFARI!!!

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Upington

Beste lezers,
Deze week gingen we van vrijdag tot en met maandag op Safari naar de Kgalagadi.

Vrijdag. Om 13.00 uur was de school uit en ben ik snel met meneer Rijk mee gereden, hij had mij thuis gebracht. Eenmaal thuis hebben we snel alle laatste spullen bij elkaar gepakt en in de koffer gedaan. Toen we klaar waren hebben we gewacht op Hans&Joke. Toen ze hier waren hebben we alle spullen in de auto geladen en hebben Hans&Joke Tessa bij Margie&Chris afgegeven, want ze kan niet mee. Toen we allemaal in de auto zaten gingen we dan, op weg naar de Kgalagadi. Onderweg hebben we allemaal spelletjes gespeeld en een boek gelezen, want na een tijdje was het landschap alleen maar hetzelfde en helemaal leeg. Ook zagen we onderweg allemaal vogelnesten aan de elektriciteit palen hangen. Dit waren echt baie grote nesten waar baie veel vogels in wonen. Ook zijn we even gestopt bij de Oranje rivier. Dit is één van de grootste rivieren in Afrika. Hij was ook baie mooi met de zon erop!
Rond 19.00 uur waren we aangekomen bij Libby's Lodge in Upington. Dit is het B&B waar we overnachten. We hebben toen de spullen uitgepakt en daarna zijn we lekker naar een restaurantje gegaan om te gaan eten. HEt eten was lekker, maar het toetje was nog veel lekkerder. We hadden een Wafle met Ice cream. Deze was wel groot dus hebben Maaike en ik die gedeeld. Het was erg lekker. Na het eten zijn we weer terug gegaan en hebben de doggy bag met het overige eten bij het benzine station aan een persoon gegeven. Eenmaal bij het huisje hebben Maaike en ik nog even een duik in het lekkere zwembad genomen. Het was erg leuk om buiten onder de sterren een keer te kunnen zwemmen! Daarna zijn we lekker gaan slapen.

Zaterdag. De volgende dag was ik al vroeg op en ben ik maar een duik in het zwembad gaan nemen, terwijl de rest nog lekker lag te slapen. Daarna ben ik me gaan omkleden en was ondertussen de rest ook wakker geworden. Toen iedereen klaar was zijn we gaan ontbijten en daarna weer alles in de auto gaan laden. Toen alles erin zat zijn we weer gaan rijden, het was nu niet meer zo ver. Onderweg zijn we nog gestopt bij Molopo. Hier hebben we bij het restaurantje wat gaan eten en drinken. Ze hadden daar ook allemaal vellen van Springbokken en die vonden Maaike en ik erg mooi. Hans heeft toen voor ons gevraagd of ze ook te koop waren, en dat waren ze. We hebben toen allebei een velletje gekocht om mee te nemen als aandenken. Daarna zijn we verder gegaan. We zagen toen ook langs de weg allemaal Bosjesmannen zitten met spullen. Dit was wel leuk om te zien, maar we zouden op de terug weg daar even stoppen en gaan kijken, dus dat komt nog.
Toen we eenmaal bij het park waren aangekomen gingen we naar de receptie om ons aan te melden. Dat gebouw stond ook precies op de grens en binnen kon je dus zo vanuit Zuid-Afrika in Botswana springen. Dit was wel leuk en apart om te doen. Maaike en ik sprongen dus een tijdje zonder paspoortcontrole van Zuid-Afrika zo in Botswana. Toen we waren ingecheckt gingen we naar het huisje en konden we er meteen in.Toen we bij het huisje aankwamen stonden er ook al 3 mogoesters (dieren) te wachten op ons. Ze zagen er heel lief en aaibaar uit, maar dat zijn ze niet. We hebben toen alle spullen uitgepakt en daarna zijn we een rondje gaan rijden door het park. We hebben toen al heel wat dieren kunnen zien. Het eerste hebben we vogels gezien. Daarna hebben we nog Springbokken, Gemsbokken, Schildpadden en nog wat dieren gezien. Rond 17.00 uur gingen we het park uit en naar de receptie om te vragen of Maaike en ik nog mee konden met de night drive, gelukkig kon dit. We zijn toen nog even wat gaan eten bij het huisje en daarna naar de night drive bus gegaan. We zagen toen dat Maaike en ik de enigste 2 mensen waren in die hele bus en dan de gids er nog bij. We waren dus met zijn 3en. Toen we erin zaten zijn we gaan rijden. Eerst was het nog wat lichter en heeft de gids nog van alles over de kleine dieren, planten en bomen verteld. Dit was wel interessant. Toen het donker was kregen Maaike en ik allebei een lamp waarmee we moesten zoeken naar de dieren. Je kon ze zien doordat de ogen dan gaan schitteren. We hebben die avond veel speciale dieren gezien en gevonden. Het was wel gaaf om bepaalde dieren te zien, die de gids zelf ook nog niet gezien had in het donker. Het was erg gezellig. Toen we terug reden regende het wel hard en onweerde het ook, dit was ook op de heenweg, maar toen waren we eruit gereden. Het was wel mooi om de bliksem te zien zo helder! Toen we weer bij het huisje waren hebben kregen we van Joke nog wat van het lekkere eten en daarna hebben we ook veel vertelt van welke dieren we hadden gezien en wat die man had vertelt. Daarna zijn we gaan slapen.

Zondag. Vandaag werden we wakker gemaakt door Hans. We hadden wel lekker geslapen, ondanks dat er een vleermuis boven ons vloog. Gelukkig hadden we een klamboe waar we onder lagen. Toen iedereen wakker was zijn we gaan ontbijten. Na het ontbijt zijn we alle spullen voor onderweg gaan pakken en in de auto gaan zetten. Toen alles erin stond zijn we rond gaan rijden in het park op zoek naar andere dieren. We hebben vandaag weer veel verschillende vogels gezien. Ook hebben we veel giraffen, springbokken en gemsbokken gezien. Verder ook nog een steenbok en nog veel meer. We zagen ook een aantal dieren die we die avond hiervoor hadden gezien. Toen we terug gingen rijden hebben we ook een pofader kill gezien. Er was namelijk een roofvogel die de pofader ad gevonden en ging opeten voor onze neus. Ook werd er nog ruzie gemaakt om die pofader. Het was echt heel mooi om te zien hoe dat dan allemaal ging en om die vogel de pofader zien dood te maken. Daarna zagen we ook nog opeens een cheeta liggen die net klaar was met het eten van een springbok. Ook dit was een mooi en speciaal gezicht, maar we hadden nog geen Leeuw gezien. Op het laatste moment zag ik opeens 2 hyena's lopen dus die hadden we ook nog gezien. Toen we door het hek reden was het jammer dat we geen leeuw hadden gezien, maar we hebben wel andere speciale dingen gezien. Toen we bij het huisje waren hebben we even iets warmers aangedaan en daarna zijn we naar het restaurant gegaan, want vanavond namen Maaike en ik Hans&Joke mee uit eten. Het eten was wel lekker en voor het eerst had ik (schildpadden)lever gegeten. Na het eten hebben we nog de foto's terug gekeken.

Maandag. Vandaag gingen we alweer helaas naar huis toe, maar eerst hebben we nog lekker ontbeten. Daarna alle spullen ingepakt en in de auto geladen. Toen alles erin zat zijn Maaike en ik nog naar het winkeltje gegaan om daar nog een souvenir en kaarten te kopen. Daarna hebben we ons uitgecheckt en gingen we weer terug naar huis. Onderweg zouden we nog stoppen bij de Bosjesmannen, maar ze waren allemaal niet thuis vandaag. Net toen we het hadden 'opgegeven' was er nog één Bosjesman thuis en hebben we daar een armbandje gekocht die hij zelf had gemaakt. het was wel leuk om te zien hoe hij dan al die dingen maakt met natuurlijke dingen. Onderweg zijn we ook nog gestopt bij allemaal leuke en lekker tentjes. 's Avonds zijn we nog wel even een pizza gaan eten in Calvinia. Daarna zijn we naar huis gereden.
Eenmaal thuis hebben we alle spullen uitgeladen, Hans&Joke bedankt en daarna lekker gaan slapen, want morgen moeten we weer aan de slag op de scholen.

Het was echt een super leuk en gezellig weekend en ik heb er echt baie van genoten!!! Het is jammer dat we de leeuw niet hadden gezien, maar we hebben wel veel andere dieren kunnen en mogen zien (ook in actie!!).

Soen

• 18 Maart 2014 - 19:48

Irma:

Heerlijk even een weekend eropuit. En een unieke ervaring.
    Mooie foto's heb je toegevoegd aan je blog.
    Dat wordt dus een koffer vol met souvenirs.
    Groeten Irma

• 19 Maart 2014 - 00:05

Henny:

Wat een mooie foto's en wat leuk dat jullie zo'n mooie ervaring van op safari gaan beleefd hebben!! En...er heelhuids uitgekomen zijn!! :-)

• 22 Maart 2014 - 14:39

Andéla:

Hey Nicole,

Had je even niet gevolgd, maar ben weer ingestapt en verder gegaan waar ik gebleven was. Zie alles zo voor me, jullie safariweekend, de dieren die jullie hebben gezien, de bosjesmannen, jullie schoolactiviteiten. Leuk om je zo op afstand te volgen.
    Bijzonder hoor de dingen die je meemaakt. Eén nadeel van zo'n reis is dat het smaakt naar meer. Nu Zuid-Afrika (met sprong in Botswana), maar ben benieuwd wat er allemaal volgt;-)
    Geniet nog van de laatste 2 weken in ZA; wat gaat dat snel. Maar, zoals ik ook al van een ander las: jij maakt in 1 week meer mee, dan wij in een maand (of nog meer).

Groet,
    Andéla