Eerste dagje in het dorp. - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Nicole Zuilen - WaarBenJij.nu Eerste dagje in het dorp. - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Nicole Zuilen - WaarBenJij.nu

Eerste dagje in het dorp.

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Nieuwoudtville

Dag 3: Vandaag was het dan zover dat we gingen kennismaken met de scholen en de mensen daar. We waren allebei wel erg benieuwd.
Eerst gingen we wel wat ontbijten en omkleden.
Daarna zijn we naar het huis van Hans&Joke gelopen, want dat ligt eigenlijk achter het gasthuisterrein. Daar hebben we de tuinman ontmoet en nog even gepraat over hoe de eerste nacht was verlopen.
Rond 10.00 uur hadden de scholen pauze dus zijn we gaan kijken. Eerst gingen we langs de lagere school. Daar werden we voorgesteld aan het team, maar hebben we helaas niet echt de kinderen gezien. We werden wel heel hartelijk ontvangen en waren nu al helemaal blij met ons. Ze verwachten wel dat we al over 2 weken Afrikaans spreken dus dat word een uitdaging! Het zijn echt grote groepen, er was nu zelfs een groep van 60 kinderen. Ook werden we beide uitgenodigd om vanavond om 19.00 uur bij de ouderavond aanwezig te zijn. We worden dan voorgesteld aan de ouders en kunnen misschien ook nog even door de school heen lopen.
Daarna zijn we naar de middelbare school gegaan. Dit was weer heel anders maar ook hier werden we heel hartelijk ontvangen en kregen we allemaal vragen van hoe het ging. Het naar binnen lopen ging hier wel heel netjes en heel stil. Ze maakte allemaal een jongens en meisjes rij en daarna moesten ze stil in de rij wachten, pas als de docent er was mochten ze naar binnen. Er zijn in totaal 5 klassen op de middelbare school. Maar omdat de directeur er niet was kwamen we later nog even terug.
Toen we terug kwamen hebben we met de directeur gepraat en heeft hij wat dingen over de school en kinderen verteld die er zitten.
Op beide scholen zag je nu al wel een groot verschil met wat wij in Nederland hebben! De scholen zagen er wel weer beter uit als ik had verwacht.
Daarna zijn we terug naar huis gelopen en hebben daar even in de schaduw met wat eten en drinken gezeten.
's Avonds hebben zijn we nog even op bezoek bij Hans&Joke geweest en hebben we zelf gekookt. Het was nog erg lekker en goed gelukt!
Toen we klaar waren gingen we buiten wachten, want Hans haalde ons op om naar de ouderavond te gaan. Die ouderavond was wel interessant om mee te maken, maar het ging allemaal nog wel wat te snel.
daarna hebben we de wifi een beetje in orde gemaakt en nog wat lekker gepraat.
Het was een hele leuke en verrassende dag!
Lekker dag Nicole

• 23 Januari 2014 - 19:54

Miriam En Amber :

Leuk om te lezen wat jullie hebben gedaan en hoe het er bij jullie aan toe gaat! We merken nu al de verschillen tussen onze plek en dat van jullie. We hebben snel even weer contact, veel succes en vooral veel plezier. Geniet!!!!

Soen Miriam en Amber xxxx

• 24 Januari 2014 - 00:13

Henny:

Hoi Nicole,
    Wat leuk om te lezen hoe jullie het daar hebben en wat jullie beleven! En....ik kan me voorstellen dat jullie "gaar "zijn na zo'n lange reis!!! Nou geniet er maar van en groetjes, je tante